چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ دیوایس تا به امروز سعی بر این داشته تا بهترین مطالب را برای شما همراهان آماده نماید از این پس نیز سعی بر همین دارد تا بهترین ها در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهد.

طبقه بندی موضوعی

کنترلر جوجه کشی

پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۰۳:۴۵ ب.ظ

کنترلر جوجه کشی به منظور تنظیم و کنترلر فرایند های مختلف در جوجه کشی مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از روش های مختلف در تولید کنترلرها سبب شده است که ویزگی های متنوعی توسط هر تولید کننده معرفی شود که میتواند کمک حال اپراتور ها در فرایند جوجه کشی باشد. از جمله این ویژگی ها که توسط تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی به کنترلر های جوجه کشی اضافه می شود میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

 

 

                               

 

سخنگو بودن : یکی از ویژگی هایی که به دستگاه های کنترلر می توان اضافه کرد سخنگو بودن کنترلر می باشد . این ویژگی امکان برقراری ارتباط ساده دستگاه با اپراتور ها بخصوص اپراتور هایی که تجربه ی زیادی در استفاده از دستگاه را ندارند میتواند مفید باشد. در این فرایند یکسری دستور به کنترلر داده شده و صداهایی از پیش ضبط شده برای هر کدام از دستور ها در داخل حافظه ی دستگاه تعبیه میشود. سپس زمانی که برای مثال دستگاه خطای A را اعلام میکند ، صدای A که برای این خطا ضبط شده است پخش شده و کاربر از مشکل بوجود آمده به صورت صوتی آگاهی پیدا میکند. در اصل این صداها فقط دستورات خطی را به صورت صوتی ارائه میدهند مورد بسیار خاصی ندارند. بیان این نکته ضروری هست که استفاده از این قابلیت در دستگاه های حرفه ای مرسوم نیست و میتواند حتی ایجاد اختلال در عملکرد سیستم کند چراکه صدای ایجاد شده و امواج تولید شده می تواند در عملکرد کلی دستگاه مشکل ساز باشد.

- استفاده از سنسور دوم : در برخی از دستگاه ها سیستم کنترل به گونه ای طراحی میشود که توانایی ساپورت دو سنسور را در داخل دستگاه داشته باشد. در نتیجه زمانی که سنسور اصلی دستگاه دچار مشکل میشود، سنسور دوم به صورت اتوماتیک وارد مدار شده و تمامی اقدامات مورد نیاز برای سنجش دما را در دست میگیرد. چنین عملی به صورت مستقیمی بخصوص زمانی که کاربر یا اپراتور دسترسی به سیستم ندارد از ایجاد مشکل برای تخم های جوجه کشی جلوگیری کرده و در راندمان دستگاه جوجه کشی تاثیر مثبتی می گذارد.

- استفاده از دکمه های لمسی : دکمه های لمسی از دیگر مواردی می باشد که در دستگاه های جوجه کشی مدرن به صورت پلکانی در حال اضافه شدن است. با توجه به اینکه دکمه های قدیمی امکان اسیب بالایی دارند و در صورتی که در میانه ی جوجه کشی دچار مشکل شوند میتواند سبب ایجاد اختلال در جوجه کشی شوند، در نتیجه استفاده از دکمه های لمسی در سری جدید کنترلر های جوجه کشی از ایجاد مشکل برای دستگاه ها جلوگیری کرده و میتواند سبب جلوگیری از مشکل پیش بینی نشده شود.

- استفاده از فیوز های پشتیبان : همچون سنسور پشتیبان امکان استفاده از فیوزهای پشتیبان برای استفاده در زمان هایی که فیوز بخشی از دستگاه دچار مشکل شده است وجود دارد. این مورد در برخی از دستگاه های مدرن تر به صورت اتوماتیک وارد فاز عملیاتی شده و نیازی به انجام عمل توسط کاربر وجود ندارد.

- استفاده از سیستم های مونتاژ مدرن : در داخل کشور متاسفانه به دلیل کمبود امکانات بسیاری از تولید کنندگان اقدام به تولید کنترلرها با روش های معمولی و به صورت مونتاژ دستی می کنند. این مورد به دلیل نوع مونتاژ قطعات روی برد می تواند سبب ایجاد مشکلاتی همچون وجود پارازیت و اختلال در عملکرد دستگاه شود. از این رو برخی از تولیدکنندگان بزرگ از سیستم SMD برای مونتاژ قطعات استفاده می کنند که به صورت روباتیک عملیات مونتاژ را انجام میدهد و امکان وجود پارازیت را به صفر می رساند.

به طور کلی با توجه به موارد اشاره شده ، میتوان گفت که اضافه کردن امکانات مختلف به کنترلر می تواند جذابیت ، دقت و ارزش استفاده از آن را بالا ببرد، هر چند بیان این نکته ضروری است که این امر میتواند هزینه های ناشی از خرید و قیمت کنترلر جوجه کشی را افزایش دهد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۲۰
دستگاه جوجه کشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی