چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ دیوایس تا به امروز سعی بر این داشته تا بهترین مطالب را برای شما همراهان آماده نماید از این پس نیز سعی بر همین دارد تا بهترین ها در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهد.

طبقه بندی موضوعی

بررسی انواع ترنر جوجه کشی و کاربری ان

پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۰۳:۱۹ ب.ظ

اتوماتیک کردن فرایند جوجه کشی می تواند تاثیر بسزایی در راندمان دستگاه داشته باشد. این فرایند شامل قسمت های مختلفی می شود ، از جمله ی این قسمت ها می توان به تنظیم دما ، تنظیم رطوبت ، تنظیم تهویه، چرخش اتوماتیک و ... اشاره کرد.

در این نوشته قصد بررسی انواع ترنر جوجه کشی و کاربری آن را داریم.

ترنر قطعه ای شامل موتور و شانه جوجه کشی می باشد. شانه بستگی به نوع دستگاه متفاوت می باشد.

 

 

از انواع این نوع شانه ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

شانه حفره ای : این شانه ها دارای حفره هایی می باشند که تخم نطفه دار در داخل حفره قرار میگیرد. شانه از یک طرف به موتور متصل است و موتور با چرخش خود شانه را حرکت می دهد. حداکثر مقدار چرخش در این روش 90 درجه، به صورت 45 درجه به راست و 45 درجه به چپ می باشد. با توجه به اینکه در این روش امکان افتادن تخم های نطفه دار از روی شانه وجود دارد ، به هیچ وجه چرخش نباید از 45 درجه در طرفین بیشتر باشد.

شانه چرخشی : در شانه های چرخشی چرخش به صورت 360 درجه می باشد. چرخش 360 درجه و کامل با استفاده از موتوری که به شانه ها متصل است و به صورت چرخ دنده ای شانه ها را حرکت می دهد صورت می پذیرد. با استفاده از این روش امکان چرخش کامل تخم نطفه دار فراهم میشود که بخصوص برای پرنده های زینتی و پرنده هایی که جوجه کشی از انها دشوار است گزینه ای ایده آل محسوب میشود.

ترنر ها علاوه بر خود شانه ، دارای یک موتور نیز می باشند. موتور وظیفه ی چرخاندن شانه را دارد . اگر از شانه های چرخشی استفاده شود، چرخش توسط موتور به صورت درجا صورت میگیرد. در نمونه ترنرهایی که متصل به شانه های حفره ای یا شاخه ای هستند، موتور به یک محلی متصل میشود و سپس به صورت گهواره ای شانه را حرکت می دهد.

نوع موتور بکاررفته باید از انواع مخصوص دستگاه جوجه کشی باشد. استفاده از موتورهای جوجه کباب در ترنر باعث افت شدید راندمان می شود. موتور های مخصوص جوجه کشی دارای گیربکس می باشند. گیربکس ها از وارد شدن ضربه تخم ها جلوگیری کرده و در نتیجه فرایند چرخش به نرمی و با بهترین کیفیت صورت میگیرد.

استفاده از ترنر های اتوماتیک در دستگاه های جوجه کشی دست ساز نیز امکان پذیر است. بدین منظور باید از یک قطعه ی مخصوص به عنوان کنترلر استفاده شود. این کنترلر وظیفه ی تنظیم مدت زمان چرخش را به عهده دارد. از این رو میتوان کار جوجه کشی را به صورت اتوماتیک پیش برد.

در استفاده از سیستم چرخش اتوماتیک، به برق ورودی موتور بسیار توجه کنید. بسیاری از موتورهایی که توانایی چرخش فقط یک شانه را دارند به صورت 12 ولت طراحی و تولید میشوند و از این رو نباید به صورت مستقیم به برق شهری متصل شود. استفاده از کانورتر یا اینورتر به منظور تبدیل برق مصرفی به 12 ولت در این دستگاه بسیار ضروری می باشد و عدم توجه به آن سبب سوختن موتور و وارد شدن خسارات مالی میشود.

نتیجه گیری :

به طور کلی استفاده از ترنر می تواند فرایند چرخش در جوجه کشی را به راحتی فراهم کند و بخصوص در دستگاه های خانگی و دستگاه هایی که به صورت دست ساز تولید می شوند میتواند علاوه بر افزایش میزان راندمان در کاهش هزینه های ناشی از تولید جوجه نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۳۰
دستگاه جوجه کشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی