چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ دیوایس تا به امروز سعی بر این داشته تا بهترین مطالب را برای شما همراهان آماده نماید از این پس نیز سعی بر همین دارد تا بهترین ها در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهد.

طبقه بندی موضوعی

هواکش و تاثیر آن در سیستم تهویه سالن های پرورش

چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۳۴ ب.ظ

هواکش یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در سالن های پرورش طیور می باشد. به دلیل حساسیت بسیار بالایی که سیستم تنفسی طیور دارد ، هوای تازه همواره باید در اختیار این طیور قرار بگیرد . از این رو استفاده از یک سیستم تهویه در این مکان ها امری ضروری است .

سیستم تهویه شامل تجهیزات مختلفی میشود که هواکش مرغداری از مهمترین این تجهیزات بشمار می رود. هواکش همانطور که از اسمش پیداست وظیفه ی خارج کردن هوا از داخل سالن را به عهده دارد . هوا توسط پنجره ها و دریچه های هوای موجود در داخل سالن وارد سالن شده و در سالن گردش پیدا میکند . سپس این هوا با استفاده از هواکش ها یا همان فن های هواکش مخصوص از سالن خارج می شود . خروج این هوا از سالن در بهبود عملکرد تهویه ای داخل سالن بسیار تاثیرگذار است .

هوای خارج شده همواره از یک طرف سالن خارج میشود ، بدین معنا که سیستم تهویه به گونه ای در نظر گرفته میشود که هوا از یک سمت وارد سالن شده و از سمت دیگر خارج شود همین عامل سبب ایجاد سیرکولاسیون و گردش هوا شده و تاثیر بسیاری در گردش مناسب هوا در داخل سالن دارد.

مشخصات فنی هواکش مرغداری :

هواکش مرغداری دارای خصوصیات فنی مشخصی است ، که در زیر به بررسی برخی از انها میپردازیم :

بدنه هواکش : هواکش به صورت مستقیم با عواملی همچون رطوبت و جریان هوا در ارتباط است و از این رو امکان ایجاد زنگ زدگی در آن بسیار بالا می باشد . بنابراین سیستم مورد استفاده در بدنه این دستگاه باید به گونه ای باشد که از زنگ زدگی بدنه دستگاه جلوگیری کند .

بیشتر از الومینیوم و یا استیل نگیر در این نوع از هواکش ها استفاده میشود تا جلوی زنگ زدگی و اسیب به بدنه ی دستگاه گرفته شود.

جنس پره : پره از قطعات بسیار مهم در سیستم عملکردی هواکش می باشد. این قسمت به صورت مستقیمی هوا را در جریان انداخته و از این رو جنس بدنه ی آن باید به گونه ای باشد که به طور کامل در مقابل هرگونه زنگ زدگی ایمن باشد . پره حتما باید از جنس استیل نگیر و یا الومینیوم ساخته شود .

اندازه و عملکرد پره : پره های هواکش در صورتی عملکرد مناسبی خواهند داشت که به صورت دیجیتالی بالانس شده باشند، در این صورت عملکرد مناسبی از خود نشان خواهند داد . از سویی دیگر اندازه نیز در عملکرد پره ها موثر است .

میزان هوای رد بدل شده را در اصطلاح دبی هوایی می گویند، دبی هوایی در هواکش ها بسته به سرعت چرخش پره و همینطور اندازه و نوع بالانس پره ها می باشد . اگر اندازه بزرگتر باشد میزان هوای جابجا شده نیز افزایش خواهد یافت.

انتخاب فن بزرگ بسته مساحت کلی سالن ، میزان هوای خروجی مورد نیاز و اندازه ی دیواره ی سالن دارد. با استفاده از این فاکتورها امکان انتخاب دستگاه مناسب فراهم میشود.

وجود دمپر :

یکی دیگر از مواردی که بخصوص در سالن های پرورش طیور از اهمیت بالایی برخوردار است ، استفاده از هواکش های دارای دمپر می باشد. دمپر ابزاری برای جلوگیری از ارتباط هوایی بین هواکش و محیط بیرون ، در زمان خاموش بودن هواکش می باشد. این امر در تنظیم صحیح دمای محیط ، روشنایی و گردش هوا تاثیر بسزایی دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۱۲
دستگاه جوجه کشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی