چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ دیوایس تا به امروز سعی بر این داشته تا بهترین مطالب را برای شما همراهان آماده نماید از این پس نیز سعی بر همین دارد تا بهترین ها در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهد.

طبقه بندی موضوعی

مزایای استفاده از لامپ مادر مصنوعی چیست؟

يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۳۳ ب.ظ

نگهداری اصولی از جوجه های تازه خارج شده از دستگاه های جوجه کشی، میتواند در افزایش سلامت جوجه ها و در نتیجه افزایش راندمان پرورشی شما بسیار تاثیر گذار باشد. اصول نگهداری دارای فاکتورهای بسیاری می باشد که در ادامه به برخی از انها اشاره خواهیم کرد :

 

 

- دمای مناسب محیط : یکی از اولین و مهمترین فاکتورها در پرورش جوجه ها، فراهم کردن محیطی با دمایی مناسب می باشد. دمای جوجه ها زمانی که از دستگاه جوجه کشی خارج می شوند در حدود 37 درجه می باشد و در نتیجه باید در محیطی با دمایی بالاتر یا هم دما قرار گیرند. از این رو پیشنهاد میشود دمای محیطی که جوجه ها منتقل میشود به هیچ وجه در 3 روز ابتدایی کمتر از 35 درجه نباشد. کم کم امکان کاهش دما به صورت هفته ای وجود دارد.

اما نکته ی مهم در دمای محیطی، توجه به استفاده از مادر مصنوعی می باشد.مادر مصنوعی که در انواع مختلف لامپی و باغی طراحی و تولید میشود ، گرما را به صورت متمرکز برای جوجه ها فراهم میکند. این لامپ دارای اشعه ی مادون قرمز می باشد و به صورت تابشی گرما را به بدن جوجه ها منتقل کرده و انها را گرم میکند. از سویی دیگر این گرما به منظور تمیز کردن بدن جوجه ها از الودگی ها نیز کاربرد دارد و از این رو میتواند تاثیر بسیاری بر سلامت پرنده ها بگذارد.

استفاده از لامپ مادر مصنوعی به نوعی اجباری می باشد، حال چه دستگاهی که از بیرون خریدرای می کنید و چه دستگاهی که با استفاده از لامپ های معمولی درست میکنید. برای افزایش طول عمر مادر مصنوعی و جلوگیری از خرابی زودهنگام ان می توانید از ترموستات مادر مصنوعی نیز استفاده کنید. این قطعه به لامپ متصل می شود و دما را به صورت لحظه ای بررسی کرده و هر وقت دما به مقدار بالاتر از مجاز رسید لامپ را خاموش میکند.

این خاموشی تا زمانی که دما در از محدوده ی تنظیم شده خارج نشود، ادامه پیدا خواهد کرد.

تغذیه :

از دیگر موارد بسیار مهم ، تغذیه مناسب جوجه میباشد. بدین منظور ، باید از تغذیه ی پلت های اماده مخصوص جوجه های یک روزه که با نام پلت استارتر شناخته میشود استفاده کنید.استفاده از استارتر تمامی ویتامین ها و مواد معدنی و مقوی برای جوجه ها را تامین کرده و تاثیر قابل توجهی در سلامت رشد پرنده خواهد داشت.

واکسن :

واکسن از دیگر مواردی می باشد که در جوجگی باید برای تزریق یا تجویز ان به طیور برنامه ریزی صورت گیرد. این واکسن ها شامل انواع واکسن ابله ، انفولانزا ، نیوکاسل و ... می باشد که باید بر اساس برنامه ی تجویز شده توسط دامپزشک تزریق شود.

نگهداری اصولی ممکن است کمی هزینه بر باشد ولی در کل سبب افزایش راندمان خواهد شد. افزایش راندمان میتواند در افزایش سود حاصل از پرورش موثر بوده و در نتیجه پرورشی با کیفیت بالا را مهیا کند. این مورد بخصوص در جوجه طیور زینتی و با ارزش بیشتر از پیش خودنمایی می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۲۹
دستگاه جوجه کشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی