چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ دیوایس تا به امروز سعی بر این داشته تا بهترین مطالب را برای شما همراهان آماده نماید از این پس نیز سعی بر همین دارد تا بهترین ها در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهد.

طبقه بندی موضوعی

نگهداری از مرغ در خانه

پنجشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۲، ۰۳:۳۷ ب.ظ

نگهداری از مرغ در خانه می تواند از یک سو تامین کننده ی نیاز خانوار به تخم مرغ و گوشت پرنده باشد و از سویی دیگر اگر به قصد تجاری پرورش داده شود می تواند سودآروری بالایی را نیز برای خانوار داشته باشد . در پرورش طیور و بخصوص مرغ باید موارد زیر پیش از اغار به پرورش در نظر گرفته شود :

1 – هدف از پرورش ، تامین نیاز خانواد است یا تجاری :

مهمترین و اولین موردی که باید به ان توجه کنید ، هدفی است که برای نگهدرای از مرغ پیگیری میکنید. این هدف تاثیر بسیاری در انتخاب روش های مختلف و همینطور انتخاب تجهیزات و ... دارد.

اگر نگهداری به هدف استفاده شخصی از فراورده های تولیدی طیور باشد، تجهیزات میتواند به صورت دستی نیز تهیه شود و نیازی به خریداری تجهیزات اتوماتیک و صنعتی نیست. در نتیجه هزینه ی تمام شده پایین می باشد. در مقابل در نوع تجاری، هزینه بالاست و نیاز به استفاده از دانخوری ها و ابخوری های اتوماتیک وجود دارد.

از سویی دیگر در دید تجاری بهتر است محل مورد نیاز برای نگهداری از طیور مسقف باشد تا امکان ورود الودگی ها و ... به حداقل مقدار ممکنه برسد. توجه به این نکات در شروع کار بسیار مهم می باشد و عدم توجه به انها و برای مثال داشتن رویکرد و تفکر پرورش سنتی برای پرورش صنعتی ، شکست صددرصدی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

2- چه طیوری نگهداری میکنید ؟

پس از مشخص شدن نوع پرورش باید نژاد مورد نیاز را انتخاب کنید. اینکه نژاد پرنده چه باشد بخصوص از نظر موقعیت جغرافیایی، تولید گوشت یا تخم و ... بسیار مهم می باشد. در برخی از پروژه های پرورش به منظور تولید طیور زینتی ، درآمد بسیار بالایی می توان کسب کرد و از این رو پرورش این طیور بسیار مناسب می باشد. نگهداری از طیور زینتی نسبت به طیور محلی از حساسیت بالایی برخوردار است و در نتیجه نیاز به توجه بالاتر ، خرید تجهیزات مدرن تر و ... دارد.

3- تهیه تغذیه مناسب :

به هر روشی که بخواهید پرنده نگهداری کنید، اگر قصد برداشت فراورده ای ازآنها دارید یا میخواهید انها را به فروش برسانید، در هر صورت باید تغذیه ی مناسبی برای انها در نظر بگیرید. استفاده از به اصطلاح اشغال غذای روزانه یا سبزی اشغال و دور ریختنی ، نه تنها در پرورش صحیح طیور تاثیری ندارد بلکه در افزایش مشکلات گوارشی و ایجاد بیماری های مختلفی بسیار موثر می باشد.

قرار دادن مواد غذایی مختلف ، ویتامین ها ، گاها مواد رشدی و ... در تغذیه بسیار مهم می باشد. استفاده از پلت در این مرحله میتوان کمک بسیاری به جذب مواد توسط طیور کند. پلت ها هم میتوان به صورت مستقیم از تولید کننده خریداری کرد و هم اینکه توسط دستگاه هایی همچون اسیاب ، میکسر و بالابر مرغداری به تولید مواد غذایی متناسب با نیاز خود اقدام کنید. هزینه ی بالای خرید این نوع از دستگاه ها ، فقط زمانی به صرفه می باشد که پرورش کاملا صنعتی بوده و میزان طیور نگهداری شده بالا باشد.

4- بازار فروش :

از دیگر موارد مهم در تغذیه طیور ، میتوان به بازار فروش اشاره کرد. بازار از جمله مواردی می باشد که تاثیر بسزایی در انتخاب نوع پرنده دارد. زمانی که اقدام به پرورش طیوری کنید که بازار مناسبی ندارند از نظر هزینه های ایجاد شده برای تولید و ... با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد و از این رو میتواند اسیب بسیاری از نظر مالی به شما وارد کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۰۶
دستگاه جوجه کشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی