چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ دیوایس تا به امروز سعی بر این داشته تا بهترین مطالب را برای شما همراهان آماده نماید از این پس نیز سعی بر همین دارد تا بهترین ها در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهد.

طبقه بندی موضوعی

کدام دستگاه جوجه کشی بهترین است ؟

پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸ ق.ظ

استفاده از لفظ بهترین زمانی مورد پذیرش است که تعداد افراد موافق مقوله ی مد نظر حداقل دو سوم کل جمعیت آماری را داشته باشند . در نتیجه ی مقوله ی مد نظر مورد تایید این دو سوم ، میتواند لفظ بهترین را در مقایسه ما مقوله ی مد نظر یک سوم باقی مانده کسب نماید .

در جامعه ی آماری کاربران ماشین جوجه کشی نیز ، این مورد صدق میکند . ماشین هایی که عمده خریداران آن از آن راضی هستند بهترین دستگاه می باشد. با یک مثال توضیح بیشتری میدهیم .

 دو دستگاه از دو شرکت داریم . دستگاه A از شرکت 1 و دستگاه B از شرکت 2 . دستگاه A را نماینده ی کل دستگاه های شرکت 1 میدانیم چرا که بیشترین تولید را در بین دستگاه های این شرکت دارد و دستگاه B را نماینده ی شرکت 2 میدانیم چرا که شرایطی مشابه دستگاه A دارد .

میزان تولید :

دستگاه A  : سالانه 1000 دستگاه

دستگاه B : سالانه 200 دستگاه

با توجه به میزان تولید ، مشخص میشود که دستگاه A پنج برابر دستگاه B تولید میشود . اگر تعداد راضی های دستگاه B دو سوم خریداران یعنی بیشتر از 130 نفر باشند ، دو سوم خریداران A  بیشتر از 660 نفر خواهد بود ! یعنی بیشتر از 3 برابر تولید کل دستگاه B .

این نشان میدهد که دستگاه جوجه کشی A مورد قبول جامعه ی آماری بیشتری قرار گرفته است و با توجه به آزمون خطای بالا که توسط افراد بیشتری انجام گرفته است ، بدون شک لفظ بهترین به تولیدات شرکت 1 خواهد رسید .

دقت کنید که در استفاده ی صحیح از دستگاه جوجه کشی عوامل بسیاری دخیل هستند . در وحله ی اول کیفیت تخم نطفه دار بسیار مهم است و داشتن تخم نطفه دار بی کیفیت اولین قدم برای شکست در جوجه کشی است !

تخم نطفه دار با ارزش از تغذیه مناسب گله و نسبت مناسب بین نر و ماده در گله نشئت می گیرد . این نکته اولین قدم برای رسیدن به جوجه کشی موفق است .

در وحله ی دوم مکانی که در آن جوجه کشی صورت میگیرد بهتر است که دمای خنکی داشته باشد . امکان افزایش دمای دستگاه بسیار آسانتر از امکان کاهش دمای آن صورت میپذیرد ، از این رو خنک بودن محیط شرایط مناسبتری را محیا میکند .

از طرفی دیگر تهویه ی مناسبی در محل جوجه کشی باید محیا شده باشد تا ورود و خروج هوا به خوبی صورت گرفته و دستگاه بتواند هوای مناسبتری را وارد دستگاه کند .

در مرحله ی بعد دستگاه جوجه کشی اهمیت پیدا میکند . دستگاه جوجه کشی باید دارای فاکتورهایی مشخص برای موفقیت باشد .

  • عایق بندی بسیار خوبی داشته باشد . در صورت که عایق بندی مناسب نباشد امکان کنترل شرایط داخل دستگاه مشکل شده و خطا بیشتر از پیش رخ میدهد .
  • سنسور جوجه کشی شامل سنسور دما و رطوبت دقیق باشد. این نکته نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و میتوان گفت از 3 فاکتور بسیار مهم در انتخاب دستگاه جوجه کشی است چراکه اشتباه در اندازه گیری دما و رطوبت توسط سنسور سبب ارسال دیتای اشتباه به برد و در نتیجه اعمال دما و رطوبت اشتباه و نابودی نطفه ی داخل تخم خواهد شد .
  • سیستم رطوبت دهی ، سرمایشی و گرمایشی از دیگر موارد مهم هستند . سیستم رطوبت دهی نباید همراه با ارسال رطوبت اهک نیز وارد دستگاه کند چرا که اهک امکان گرفتن منافذ تخم ها را داشته و از رسیدن اکسیژن کافی به نطفه جلوگیری می کند . بحث سیستم های رطوبت دهی ، گرمایش و سرمایش بسیار مفصل است و در این مجال نمیگنجد .
  • نوع چرخش نیز بسیار مهم است . چرخش های کمتر امکان چسپندگی تخم به دیواره را افزایش میدهند و چرخش های بالا همچون 360 درجه ، ایده آلترین شرایط را برای جوجه کشی فراهم میکنند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۰۹
دستگاه جوجه کشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی