چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ دیوایس تا به امروز سعی بر این داشته تا بهترین مطالب را برای شما همراهان آماده نماید از این پس نیز سعی بر همین دارد تا بهترین ها در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهد.

طبقه بندی موضوعی

جوجه کشی مرغ خانگی بدون دستگاه

پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۰۵:۰۷ ب.ظ

شما هم قصد دارین بدون استفاده از دستگاه جوجه کشی اقدام به جوجه کشی کنید؟ از اینکه چجوری میتونید به راحتی اقدام به جوجه کشی طبیعی کنید و جوجه کشی موفقی رو پشت سر بذارین اطلاع کافی ندارین؟ با من تا انتهای این نوشته همراه باشید تا در این رابطه کلی اطلاعات بدم و به یه نتیجه خوبی دست پیدا کنید.

نکات مهم جوجه کشی طبیعی از مرغ تو خونه
جوجه کشی طبیعی از تخم نطفه دار مرغ ها کلا 21 روز طول میکشه که 18 روز اولش رو ستر میگن و سه روز آخرش به هچر معروفه   که مرغ طول این مدت رو تخم ها میخوابه تا گرمای مورد نیاز تخم ها تامین بشه پس شما در وهله اول نیاز به یه مرغ کرچ دارین البته حواستون باشه بعضی از نژادها کلا کرچ نمیشن و این مسئله قطعا تو جوجه کشی شما تاثیر منفی داره.

اما اقدامات لازم برای کرچ شدن مرغ و جوجه کشی طبیعی چی هست؟
شما برای کرچ شدن مرغتون باید شرایط مختلفی رو براش فراهم کنید برای این منظور باید لونش رو تو یه مکان آروم و بی سر و صدا قرار بدین تا با رفت و آمد افراد مختلف و یا شنیدن صدای حیوانات وحشی بهش استرس وارد نشه.

همچنین داخل لونه رو تاریک کنید و بستر لونه رو با کاه بپوشونید اگه هنوز با وجود این کارها مرغت کرچ نشده یه مقدار خمیر ترش درست کنین و بدین بخوره یه هفته کنار غذاش از این خمیر ترش بدی کرچ میشه. 

شما میتونید تخم های نطفه دار رو از فارم های معتبر تهیه کنید و  به زیر مرغتون اضافه کنید. تو دوران کرچی حواستون باشه که آب و دونش نزدیکش باشه و اگه دیگه کلا اشتهایی به خوردن و نوشیدن آب و غذا نداشت روزانه دو بار خودتون بلندش کنید تا غذا بخوره.

اگه تو فصل سرد این کار رو میکنید حتما تو محیط قرارگیریش برای تامین گرمایش از لامپ مادر مصنوعی استفاده کنید.

چون در اثر کاهش اشتها دمای متابولیکی بدنیشون هم کاهش پیدا میکنه و به این موضوع اگه توجه نداشته باشین مرغتون تلف میشه.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۸/۱۱
دستگاه جوجه کشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی