چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ دیوایس تا به امروز سعی بر این داشته تا بهترین مطالب را برای شما همراهان آماده نماید از این پس نیز سعی بر همین دارد تا بهترین ها در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهد.

طبقه بندی موضوعی

چرا جوجه رنگی های میمیرند

دوشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۰، ۰۶:۵۲ ب.ظ

یکی از مهمترین سوالاتی که کاربران عزیز بخصوص کاربران کم سن و سال از ما میپرسند ، دلیل مرگ و راههایی برای جلوگیری از مرگ جوجه رنگی ها می باشد. جوجه رنگی ها از جمله طیوری می باشند که به دلیل عدم صرفه ی اقتصادی از گردونه ی پرورش خارج شده و یا معدوم میشوند و یا برای فروش در بازار به قیمت هایی پایین تر رنگی میشوند. فرایند رنگی شدن خود فرایندی بسیار غیربهداشتی و غیرانسانی میباشد که افراد سودجو برای فروش بیشتر جوجه ها اقدام به انجام ان میکنند.

خلاصه ... پس از خرید جوجه ها باید به مواردی توجه کنید تا امکان زنده ماندن پرنده برای مدتی زیاد فراهم شود:

- کمتر پرنده را در دستتان بگیرید . سعی کنید بیشتر پرنده در محفظه ای که برای ان اماده کرده اید بماند و کمتر ان را در دستتان بگیرید . پرنده را همچون اسباب بازی در نظر نگرفته و بدانید که موجودی زنده است !

- تغذیه ی پرنده از مواد غذایی موجود در خانه همچون برنج و نان و ... نباشد. این پرنده ها با جوحه های کوچک موجود در روستا متفاوت بوده و از نطفه های تخم گذار بوجود می آیند و در نتیجه نگهداری از انها نیازمند توجه به شرایط پرورش طیور صنعتی می باشد. برای تغذیه ی پرنده از جیره ی غذایی جوجه 1 روزه که در بازار به فروش می رسد استفاده کنید. این جیره ها قیمتی پایین داشته ولی دارای ویتامین های مختلفی می باشند که می توانند برای رشد بهتر ، سالمتر و سریعتر پرنده مورد استفاده قرار گیرند .

در تغذیه ی پرنده حتما حتما از مولتی ویتامین مخصوص طیور زینتی به صورت هفتگی استفاده کنید. این مولتی ویتامن ها اشتهای پرنده را بیشتر کرده و از سویی دیگر بدن پرنده را برای مقاومت در مقابل بیماری های مختلف اماده می کنند.

- محیط نگهداری پرنده ها باید گرم باشد. این پرنده ها در محیط های صنعتی زیر لامپ مادر مصنوعی قرار دارند. در نتیجه اگر امکان تهیه ی چنین ابزاری را ندارید ، پرنده را در محیطی گرم با دمای حدودی 30 درجه قرار دهید تا دمای کافی برای گرم نگهداشتن پرنده مهیا شود . محیط نباید به شدت بسته باشد بلکه باید از نظر تهویه مناسب باشد . پس اگر در داخل کارتن و یا محوطه ای قرار میدهید ، در بسته نباشد و امکان تبادل هوای مناسبی وجود داشته باشد.

با رعایت این شرایط امکان و درصد زنده ماندن پرنده و جوجه رنگی افزایش پیدا میکند. در مقاالات بررسی به موشکافی هرکدام از موارد گفته شده و اشاره به دلایل چنین اقدام هایی خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۰۹
دستگاه جوجه کشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی