چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ دیوایس تا به امروز سعی بر این داشته تا بهترین مطالب را برای شما همراهان آماده نماید از این پس نیز سعی بر همین دارد تا بهترین ها در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهد.

طبقه بندی موضوعی

معرفی عوامل شکست در جوجه کشی

چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۵:۳۰ ب.ظ

در عمل جوجه کشی توجه نداشتن به برخی از اعمال اولیه می تواند سبب شکست در جوجه درآوری و کاهش راندمان شود. در این مقاله به بررسی برخی از این عوامل خواهیم پرداخت.

تنظیم مناسب دما و رطوبت :

از جمله مهمترین موارد در جوجه کشی توجه به میزان دما و رطوبت صحیح در دستگاه می باشد. این میزان به صورت عمومی در تمامی تخم های نطفه دار اهمیت بالایی دارد ولی در برخی موارد همچون تخم نطفه دار طیور زینتی و یا طیوری که جوجه کشی از آنها دشوار است ، اهمیت تنظیم صحیح دما و رطوبت بیشتر از پیش می شود.

اگر دما به مقدار کم باشد نطفه با مشکلات بسیاری برای تولید مواجه میشود و امکان شکست در جوجه کشی بسیار بالا می رود. همچنین در دماهای بالا نیز چنین اتفاقی بسیار سریع رخ میدهد و نطفه عملا از بین میرود و راندمان کلی دستگاه به شدت کاهش پیدا میکند.

این مورد برای رطوبت نیز وجود دارد. با کاهش رطوبت جوجه امکان شکستن بدنه ی تخم را نخواهد داشت و در نتیجه نمیتواند از تخم خارج شود . همچنین اگر رطوبت بسیار افزایش یابد امکان ایجاد حالت خفگی برای نطفه وجود داشته و نطفه از بین خواهد رفت.

چرخش نامناسب :

چرخش تخم های نطفه دار در طبیعت توسط مرغ مادر و به صورت مرتب انجام میشود. این چرخش در دستگاه های جوجه کشی باید به صورت منظمی انجام شود . علت چسبیدن جوجه به تخم دقیقا همین چرخش تخم میباشد که به صورت نامناسب و مشکل داری انجام شده است. در دستگاه های جوجه کشی مدرن تر موجود در بازار چرخش به صورت 360 درجه و تمام دور می باشد. چنین چرخشی سبب میشود که نطفه در داخل تخم و در مرکز تخم متمرکز شود . در نتیجه مشکلی از این بابت برای نطفه ایجاد نخواهد شد.

توجه کنید که در دستگاه های دست ساز چرخش حداقل به میزان 5 تا 6 بار در روز و البته به صورت منظم در بازها های زمانی ثابت باید انجام گیرد. در این نوع از دستگاه ها تخم های افقی قرار گرفته و در هر چرخش به میزان 45 درجه به چپ و بعد 45 درجه از حالت افقی به راست چرخش پیدا میکنند. این مورد در بیشتر طیور محلی همچون مرغ و بلدرچین کافی بوده و راندمان خوبی خواهد داشت .

ولی در طیور زینتی و طیوری که نیاز به دقت بالایی دارند ممکن است نیاز به استفاده از چرخش های بیشتر احساس شود .

جلوگیری از ورود شک دمایی :

از دیگر موارد بسیار مهم در جوجه کشی ، جلوگیری از وارد شدن شوک دمایی به تخم ها می باشد. در محیط نگهداری دستگاه جوجه کشی ، شرایطی را ایجاد کنید که دما به صورت کاملا کنترل شده و ثابتی باشد. دمای محیط در جوجه کشی بسیار تاثیر گزار است . اگر مشاهده کردید که شیشه ی دستگاه جوجه کشی دچار بخار شده است نشان از این می باشد که محیط اطراف سرد می باشد و این میتواند سبب کاهش راندمان کاری دستگاه شود. بهترین دستگاه های موجود در جهان نیز در چنین شرایطی دچار مشکل خواهند شد. پس باید دمای استاندارد برای محیط جوجه کشی نیز رعایت شود .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۰۸
دستگاه جوجه کشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی