چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ دیوایس تا به امروز سعی بر این داشته تا بهترین مطالب را برای شما همراهان آماده نماید از این پس نیز سعی بر همین دارد تا بهترین ها در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهد.

طبقه بندی موضوعی

در دوره هچ مرغ چه کارهایی باید انجام دهیم؟

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰ ب.ظ

جوجه های مرغ هم مانند جوجه هر پرنده دیگری سه روز آخر جوجه کشی وارد دوره هچ میشه که در این دوره باید شرایطی را ایجاد کنیم تا جوجه ها به راحتی از تخم بیرون بیان.

از جمله اقداماتی که در این دوره میتوان انجام داد می توان به موارد زیر اشاره کرد که حتما باید همه آنها را اجرا کنیم تا جوجه ها به خوبی از تخم بیرون بیان و راندمان جوجه کشی بالای را بدست آورید. 

 

1- حتما چرخش دستگاه را متوقف کنید.

2- دما را نیم درجه کم کنید 

3- رطوبت رو 5 درصد بالا ببرید

4- اگر از دستگاه های ستر و هچر همزمان استفاده میکنید، تخم های رسیده به دوران هچ را به کف دستگاه منتقل کنید در این صورت نیازی به متوقف سازی سیستم چرخش و تغییر در دما  و رطوبت دستگاه نیست.

5- اگر از شانه های حفره ای استفاده می کنید تخم ها را از شانه بیرون آورده و به سبد هچ منتقل کنید. 

6- اگر از شانه های همه کاره استفاده می کنید، تیغه های ما بین تخم ها را خارج کرده و تخم ها را به صورت افقی و آزادانه در  داخل سبد قرار دهید و درپوش آن را بزارید تا جوجه ها از سبد به بیرون پرتاب نشوند. 

7- درب دستگاه را هر 24 ساعت یکبار باز کنید و  از باز کردن پی در پی درب خودداری کنید چون خروج رطوبت و کم شدن دما باعث سفت شدن پوسته تخم و خفگی جوجه در داخل آن خواهد شد.

8- دریچه ها را کمی بیشتر باز کنید تا هوای بیشتری به داخل دستگاه وارد شود چون جوجه ها بزرگ شده اند و نیاز به اکسیژن بیشتری دارند. آنها از طریق پوسته تخم اکسیژن لازم را دریافت خواهند کرد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۲۹
دستگاه جوجه کشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی