چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ دیوایس تا به امروز سعی بر این داشته تا بهترین مطالب را برای شما همراهان آماده نماید از این پس نیز سعی بر همین دارد تا بهترین ها در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهد.

طبقه بندی موضوعی

پرورش سنتی طیور در سالیان اخیر با توجه به افزایش تقاضا رشد چشم گیری داشته است و از این رو کسب مجوز در این عرصه سخت از پیش شده است. بدین ترتیب استفاده از روش هایی که سوداوری مناسبی در کنار نگهداری اسان داشته باشد می تواند برای افراد مختلف بخصوص در مناطق روستایی مناسب باشد .

بلدرچین یکی از طیوری می باشد که دارای گوشتی لذیذ و تخم بسیار پرفایده ای می باشد که به آن بمب پروتئین نیز گفته میشود . فواید بسیار فراورده های بلدرچین سبب شده است که مصرف کنندگان بسیاری به سوی استفاده از آنها بر امده و در نتیجه تقاضا بالاتر از عرضه شود. در نتیجه ی این اتفاق واحد های تولیدی کوچک بسیاری در نقاط مختلف کشور احداث شده که به تولید فراورده های بلدرچین روی اورده اند. با توجه به اینکه واحد های تولیدی با کمتر از 10 هزار قطعه نمی توانند مجوز پرورش دریافت کنند ، بسیاری از پرورش دهندگان به سوی پرورش بلدرچین تخم گذار حرکت کرده اند.

بهترین راه برای پرورش بلدرچین های تخم گذار استفاده از قفس بلدرچین می باشد. قفس های بلدرچین در سایز های مختلف به بازار عرضه می شود که بهترین نمونه آنها قفس بلدرچین 2 طرفه می باشد که سود خرید بالایی داشته و بازدهی مناسبی را به کاربر ارائه می دهد . در خرید چنین دستگاه هایی توجه به این امر ضروری می باشد که دستگاه دارای سیستم های ابخوری ، دانخوری ، جمع اوری فضله ی مخصوصی بوده و مخصوص برای بلدرچین طراحی شده باشد.

آبخوری ها باید عملکردی تمام اتوماتیک داشته باشند و نیاز به پرکردن ظروف ابخوری توسط کاربر نباشد. از این رو بهترین انتخاب برای ابخوری های قفس های بلدرچین استفاده از آبخوری های نیپل می باشد. آبخوری های نیپل علاوه بر اینکه عملکردی تمام اتوماتیک دارند در کاهش هدررفت آب نیز بسیار خوب عملکرده و هزینه های جاری سالن پرورشی را کاهش می دهند.

سیستم های دانخوری نیز باید به گونه ای باشند که علاوه بر دسترسی آسان طیور امکان ورود آلودگی به داخل آنها بسیار کم باشد. از سویی دیگر سیستمی مخصوص برای جمع اوری فضله وجود دارد . این سیستم می تواند فضله ها را در داخل خود جمع اوری کرده و کاربر به صورت روزانه اقدام به خالی کردن سینی و تمیز کردن آن کند . استفاده از این سیستم در افزایش بهداشت محیط نگهداری بسیار موثر بوده و در نتیجه هزینه های مورد نیاز برای درمان طیور در صورت درگیری با بیماری های باکتریایی و عفونی حذف می شود .

سیستمی مخصوص نیز در برخی از قفس های بلدرچین برای جمع اوری تخم در نظر گرفته میشود . این سیستم که عملکردی بسیار ساده دارد ، تخم ها را در یک محل مشخص جمع اوری کرده تا کاربر بتواند به آسانی اقدام به جمع اوری آنها کند.

توجه به این نکته ضروری می باشد که پرورش طیور گوشتی در داخل قفس ها سبب کاهش کیفیت گوشت طیور خواهد شد. چرا که یکی از مهمترین دلایل خوشطعم شدن گوشت بلدرچین ، جنب و جوش زیادی است که پرنده دارد . در طبیعت نیز پرنده جنب و جوش بالایی داشته و به صورت مداومی در حال پرش و دویدن است. از این رو توجه به این امر ضروری می باشد و استفاده از قفس های بلدرچین برای پرورش طیور گوشتی مانع از این امر شده و در کیفیت گوشت تولیدی بسیاری تاثیر گذار خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۱۰
دستگاه جوجه کشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی