چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ

چیکن هچ دیوایس تا به امروز سعی بر این داشته تا بهترین مطالب را برای شما همراهان آماده نماید از این پس نیز سعی بر همین دارد تا بهترین ها در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهد.

طبقه بندی موضوعی

تهویه در سالن های پرورش مرغ از اهمیت بالایی برخودار می باشد. دلیل اهمیت بالای این مورد آناتومی مرغ می باشد که نیاز به هوای تازه و مناسب را در هر لحظه دارند . از این رو بسیار مهم می باشد که سالن های پرورش از نظر محیط نگهداری دارای تهویه ی بسیار مناسبی باشند.

سیستم های مختلفی به منظور تامین تهویه سالن مورد استفاده قرار میگیرد. از این رو می توان به موارد مختلفی همچون فن های مرغداری ، دریچه های مخصوص ، دیوارهای سلولزی و ... اشاره کرد.

در این مقاله به بررسی و معرفی برخی از این سیستم ها می پردازیم :

- فن مرغداری

فن یا هواکش مرغداری ابزاری مخصوص با اندازه های مختلف می باشد که با توجه به محل و چگونگی قرار گیری ان به عنوان دمنده یا هواکش مورد استفاده قرار میگیرد. این سیستم ها باید دارای مقاومتی مناسب در مقابل زنگ زدگی باشند چرا که به صورت مداوم در ارتباط با رطوبت می باشند. از این رو و به منظور جلوگیری از زنگ زدگی بدنه ی دستگاه یا باید از موادی همچون استیل ساخته شده باشد تا مقاومت بالا برود و در نتیجه ی آن طول عمر دستگاه افزایش یابد. برخی از تولید کنندگان نیز از بدنه های گالوانیزه استفاده می کنند که با لایه ای از رنگ روغنی پوشانده میشود تا درمقابل زنگ زدگی ایمن بماند.

هواکش مرغداری در اندازه های مختلفی طراحی و تولید میشوند که بسته به ارتفاع سالن ، مساحت سالن و تعداد طیور داخل ان تعداد و اندازه مشخص می شود . در سالنهای بزرگ از هواکش ها به صورت ردیفی استفاده میشود تا بتوانند تمامی هوای گیرافتاده در یک طرف سالن را به بیرون از سالن منتقل کنند.

همینطور با توجه به قوای بالای این هواکش ها غالبا از هواکش های سه فاز استفاده میشود . هواکش های کوچکتر از 100 در 100 نیز بیشتر به صورت تک فاز طراحی و تولید میشوند.

دریچه هوا :

از دیگر موارد مهم در سیستم های تهویه ، روش های ورود هوا به داخل سالن می باشد، ورود هوا غالبا از جهتی انجام میگیرد که امکان دسترسی به هوای تازه و باد طبیعی در آن جهت آسانتر باشد. بسیاری از تولید کنندگان از پنجره های معمولی بدین جهت استفاده میکنند. این پنجره ها اما مشکلات بسیاری دارند. شاید بتوان تنها فایده ی آنها را ارزان قیمت بودن آنها دانست ، وگرنه پنجره های معمولی غالبا مشکلات عایق بندی سالن را به هم زده ، در فصول سرد هوا از درزهای انها وارد سالن شده و تعادل دمایی سالن را بهم میزد ، از سویی دیگر متکی به وزن باد می باشند و با وزش باد هوا را به داخل سالن راه میدهند.

در مقابل دریچه های مخصوصی نیز برای مرغداری ها وجود دارد که با نام دریچه اینلت شناخته میشود ، این دریچه امکان کنترل ورود هوا به داخل سالن را مهیا کرده و با توجه به اینکه هوای ورود از یک ورودی کوچک شده ای عبور میکند ، با ایجاد فرایندی شبیه طوفان ، بدون نیاز به باد جریان شتاب گرفته و جریان پیدا میکند. این شیوه را میتوان به عنوان مناسبترین شیوه ی تولید باد در سالن های پرورش نامید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۱
دستگاه جوجه کشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی